endodoncija

ENDODONCIJA – LIJEČENJE KANALA KORIJENA I PROCESA U KOSTI

Endodoncija je grana stomatologije koja se bavi terapijom patoloških procesa u zubnoj pulpi, koja zubu daje vitalnost opskrbljujući ga osjetnim živcima i krvnim žilama.

Kod upaljenog zubnog živca, zub se može sačuvati tako što se upaljeno meko tkivo u živčanoj šupljini izvadi specijalnim instrumentima, živčani kanali očiste i dezinficiraju koliko je moguće i ispune. Ako prvi pokušaj ne bude uspješan (pacijent je bez boli i vidljivih posljedica upale (osteoliza) na roentgenskoj snimci), postoji mogućnost endodontske revizije – vađenja prvog punjenja i izrade novog. Treća mogućnost, kad se klasičnom endodoncijom ne može posići cilj, je hirurška resekcija vrha korjena zuba. Liječenje kanala korijena i procesa u kosti.

Terapija korijenskog kanala je najčešći postupak kojim se bavi endodoncija. Liječenje upale zuba podrazumjeva uklanjanje zubnog živca i temeljito čiščenje korijenskog kanala. U našoj ordinaciji koristimo najsavremeniju tehniku obrade korijenskih kanala - mašinska obrada kanala. Na taj način se povećava uspješnost liječenje zubnog korijena i skraćuje vrijeme trajanja terapije.

Pri endodoncijskom liječenju koristimo posebne materijale i elektronsko određivanje položaja vrha korijenskog kanala, posebne detektore smještaja ulaza u kanal, radiološko određivanje njihovog broja i položaja, te mehaničko čišćenje i obradu stijenki kanala.

Zahvaljujući najsuvremenijoj opremi i primjeni visokokvalitetnih postupaka prilagođenih svakom zubu, postižemo maksimalnu uspješnost u liječenju zuba.
U našoj ordinaciji rabimo najsuvremenije tehnike obrade korijenskih kanala koji poboljšavaju učinkovitost i ubrzavaju terapijski postupak u odnosu na klasičnu, tzv. ručnu obradu korijenskih kanala. Na taj način većina endodontskih zahvata može se obaviti tijekom jednog ili dva posjeta. To je tzv. strojna obrada korijenskih kanala.